The Polo team is interested in creating—and even more so, co-creating with teachers and educators—resources that can be used in educational and school settings. Here are some ideas:
Intervention programs:
Il Mondo degli Elli a training programme to foster self regulation and executive function in primary school.
The adventures of Chucky and Nelly a training programme to foster self regulation and executive function in preschool services.
Books:
Viterbori, P., Re, A.M., Usai, M.C. (2024). L’autoregolazione in età prescolare. Una guida per sostenere lo sviluppo per educatori e insegnanti. Editore: Carocci. ISBN: 9788874669868.
Papers:
Vermi, D., Lovati, F., Traverso, L., Usai, M.C., Viterbori, P. (2017). Giochi ed emozioni. La competenza emotiva in bambini e bambini dell’ultimo anno della scuola dell’infanzia. Bambini, 2/17, pp.62-65.
Traverso L., Mantini C., Usai, M.C. e Viterbori, P., (2014). Autoregoliamoci giocando. Bambini, dicembre, pp.68-71.
Usai M.C., Viterbori P., Mantini C., Traverso L., De Franchis V. (2013). Autoregoliamoci: un programma per la scuola d’infanzia. Psicologia e Scuola, 29.
Mantini C., Traverso L. (2013). Potenziare le Funzioni Esecutive in età prescolare. “Autoregoliamoci con Mago Maghetto”. Psicologia e Scuola n. 25, 49-56.